Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Ponieważ Polski nie stać na pociąg drogi, typu TGV, czeka nas pociąg z pochylnym nadwoziem, który można wprowadzić na kręte torowiska. Przystosowanie istniejącej trasy Gdańsk-Warszawa-Katowice/Kraków kosztowałoby 500 tys. dol./km w przypadku Fali, unowocześnionej wersji X-2000 Adtranza. Adtranz całość kontraktu oferuje podobno za 230 mln dol., FIAT za pociąg Pendolino chce 260 mln dol., zaś Siemens 295 mln dol., choć nad pociągiem pochylnym (czwarta generacja ICE) dopiero pracuje. Szybkie pociągi są coraz silniejszą alternatywą dla transportu samochodowego i lotniczego. Tragiczna katastrofa w Niemczech na pewno nie zahamuje rozbudowy szybkich kolei.


Reforma kraju: dwanaście znaczy piętnaście

Numerki sejmowe
Ponieważ Polski nie stać na pociąg drogi, typu TGV, czeka nas pociąg z pochylnym nadwoziem, który można wprowadzić na kręte torowiska. Przystosowanie istniejącej trasy Gdańsk-Warszawa-Katowice/Kraków kosztowałoby 500 tys. dol./km w przypadku Fali, unowocześnionej wersji X-2000 Adtranza. Adtranz całość kontraktu oferuje podobno za 230 mln dol., FIAT za pociąg Pendolino chce 260 mln dol., zaś Siemens 295 mln dol., choć nad pociągiem pochylnym (czwarta generacja ICE) dopiero pracuje. Szybkie pociągi są coraz silniejszą alternatywą dla transportu samochodowego i lotniczego. Tragiczna katastrofa w Niemczech na pewno nie zahamuje rozbudowy szybkich kolei.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br> &lt;tit&gt;Reforma kraju: dwanaście znaczy piętnaście&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt; Numerki sejmowe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego