Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
całości pogłębione jest przez to, że fragmenty tych dodatkowych opowiadań przeplatają się z akcją zasadniczą dziejącą się w Londynie i Bombaju, a tempo ich kulminacji dostosowane jest do tempa wątku podstawowego. Pod względem technicznym książka Rushdiego jest istotnie majstersztykiem. Owe trzy opowiadania można zatytułować dla ułatwienia prezentacji "Mahound", "Ayeesha" i "Imam". Dwa pierwsze określenia są istotnie tytułami dwóch - spośród dziewięciu - części Szatańskich wersetów"; historia Imama (najbardziej szkicowa) jest tylko fragmentem jednej z sekcji książki. Wspólnym mianownikiem tych nowel jest fakt, że dotyczą islamu - "rodzimej" religii samego autora - i traktują go w sposób co najmniej niekonformistyczny, zwłaszcza historia Mahounda ( = proroka Mohammada) i
całości pogłębione jest przez to, że fragmenty tych dodatkowych opowiadań przeplatają się z akcją zasadniczą dziejącą się w Londynie i Bombaju, a tempo ich kulminacji dostosowane jest do tempa wątku podstawowego. Pod względem technicznym książka Rushdiego jest istotnie majstersztykiem. Owe trzy opowiadania można zatytułować dla ułatwienia prezentacji "Mahound", "Ayeesha" i "Imam". Dwa pierwsze określenia są istotnie tytułami dwóch - spośród dziewięciu - części Szatańskich wersetów"; historia Imama (najbardziej szkicowa) jest tylko fragmentem jednej z sekcji książki. Wspólnym mianownikiem tych nowel jest fakt, że dotyczą islamu - "rodzimej" religii samego autora - i traktują go w sposób co najmniej niekonformistyczny, zwłaszcza historia Mahounda ( = proroka Mohammada) i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego