Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.05
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
i uważana jest za pupilka koreańskiego wizjonera. Jeszcze przed kilkoma laty mało kto oczekiwał, że Kim uzdrowi bankrutującą Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie. Tymczasem auta Daewoo-FSO już niemal zdominowały nasz rynek. Po Koreańczykach na inwestycje motoryzacyjne w Polsce zdecydowali się inni liczący się producenci - m.in. General Motors, Delphi, Isuzu, Toyota. Polska wyrosła na automobilową potęgę.
Czebol Deawoo przestał jednak istnieć. Zlikwidowano połączenia kapitałowe pomiędzy jego spółkami. Straciły one wzajemne udziały oraz - co jest być może najważniejsze - większość długów. Tym sposobem Daewoo Motor, do którego należą najważniejsze polskie przedsiębiorstwa, w tym fabryki w Warszawie i Lublinie, niemal nie ma długów
i uważana jest za pupilka koreańskiego wizjonera. Jeszcze przed kilkoma laty mało kto oczekiwał, że Kim uzdrowi bankrutującą Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie. Tymczasem auta Daewoo-FSO już niemal zdominowały nasz rynek. Po Koreańczykach na inwestycje motoryzacyjne w Polsce zdecydowali się inni liczący się producenci - m.in. General Motors, Delphi, Isuzu, Toyota. Polska wyrosła na automobilową potęgę.<br>Czebol Deawoo przestał jednak istnieć. Zlikwidowano połączenia kapitałowe pomiędzy jego spółkami. Straciły one wzajemne udziały oraz - co jest być może najważniejsze - większość długów. Tym sposobem Daewoo Motor, do którego należą najważniejsze polskie przedsiębiorstwa, w tym fabryki w Warszawie i Lublinie, niemal nie ma długów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego