Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
wszystkich ośrodków badawczych, a wręcz przeciwnie, prowadzi do znacznych dysproporcji i zróżnicowania poziomu naukowego. Jest tak dlatego, że osiągnięcia jednego ośrodka nie wywierają wpływu na pracę innych ośrodków z tej prostej przyczyny, że są im nieznane. Dezintegracja, o której mówimy, sprawia bowiem, że poszczególne ośrodki pracują w daleko posuniętej izolacji. Jak dotąd pedagogika polska nie zdołała stworzyć jakiegoś forum, na którym mogłaby się efektywnie dokonywać wymiana doświadczeń i osiągnięć naukowych. Nie można oczywiście powiedzieć, aby takich możliwości w ogóle nie było, lecz są one zbyt nikłe i sporadyczne. Odnosi się to na przykład do czasopiśmiennictwa pedagogicznego. Lokalne niskonakładowe i nieregularnie wydawane periodyki
wszystkich ośrodków badawczych, a wręcz przeciwnie, prowadzi do znacznych dysproporcji i zróżnicowania poziomu naukowego. Jest tak dlatego, że osiągnięcia jednego ośrodka nie wywierają wpływu na pracę innych ośrodków z tej prostej przyczyny, że są im nieznane. Dezintegracja, o której mówimy, sprawia bowiem, że poszczególne ośrodki pracują w daleko posuniętej izolacji. Jak dotąd pedagogika polska nie zdołała stworzyć jakiegoś forum, na którym mogłaby się efektywnie dokonywać wymiana doświadczeń i osiągnięć naukowych. Nie można oczywiście powiedzieć, aby takich możliwości w ogóle nie było, lecz są one zbyt nikłe i sporadyczne. Odnosi się to na przykład do czasopiśmiennictwa pedagogicznego. Lokalne niskonakładowe i nieregularnie wydawane periodyki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego