Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Nishida
uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany
istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia
będącego przeciwieństwem innego pojęcia".
To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie
jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. "Jednakże
Absolut nie jest po prostu tym, co transceduje wszelkie przeciwieństwa [jako
trzeci element - A. K.]. Na tym właśnie polega wewnętrzna sprzeczność
Absolutu. Jak można więc określić prawdziwy Absolut? Prawdziwy Absolut
jest samonegującą się 'nicością' ". Tak więc także myślenie w kategoriach
logiki klasycznej prowadzi do wniosku, że to, co absolutne, musi
Nishida <br>uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany <br>istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia <br>będącego przeciwieństwem innego pojęcia". <br>To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie <br>jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. &lt;q&gt;"Jednakże <br>Absolut nie jest po prostu tym, co transceduje wszelkie przeciwieństwa [jako <br>trzeci element - A. K.]. Na tym właśnie polega wewnętrzna sprzeczność <br>Absolutu. Jak można więc określić prawdziwy Absolut? Prawdziwy Absolut <br>jest samonegującą się 'nicością' ".&lt;/&gt; Tak więc także myślenie w kategoriach <br>logiki klasycznej prowadzi do wniosku, że to, co absolutne, musi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego