Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura Niezależna
Nr: 36
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1971
Rok powstania: 1987
a formalizmem, lecz pomiędzy tymi dwoma tendencjami a zagubioną czy porzuconą w jakimś momencie tradycją ugruntowaną na sacrum. Można powiedzieć, że uświadomienie sobie tej sprawy było w mojej biografii twórczej zasadniczym punktem zwrotnym. Od tej chwili mój dorobek kompozytorski znaczony jest takimi, miedzy innymi, utworami jak "Pasja według św. Łukasza", "Jutrznia", "Magnificat", "Raj utracony", "Te Deum", czy chociażby "Requiem", których tytuły mówią same za siebie. Tej drodze pragnę pozostać wierny, te wartości pragnę dalej rozwijać. Chciałbym przy tym zaznaczyć, że zawiązywanie do tradycji chrześcijańskiej nie oznacza bynajmniej opcji na rzecz sztuki sakralnej. Nawiązywanie do tej tradycji jest dla mnie programem o
a formalizmem, lecz pomiędzy tymi dwoma tendencjami a zagubioną czy porzuconą w jakimś momencie tradycją ugruntowaną na sacrum. Można powiedzieć, że uświadomienie sobie tej sprawy było w mojej biografii twórczej zasadniczym punktem zwrotnym. Od tej chwili mój dorobek kompozytorski znaczony jest takimi, miedzy innymi, utworami jak "Pasja według św. Łukasza", "Jutrznia", "Magnificat", "Raj utracony", "Te Deum", czy chociażby "Requiem", których tytuły mówią same za siebie. Tej drodze pragnę pozostać wierny, te wartości pragnę dalej rozwijać. Chciałbym przy tym zaznaczyć, że zawiązywanie do tradycji chrześcijańskiej nie oznacza bynajmniej opcji na rzecz sztuki sakralnej. Nawiązywanie do tej tradycji jest dla mnie programem o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego