Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
teologowie zaczęli się zastanawiać, jak można pomóc tym ludziom, by mogli żyć pełnią chrześcijańskiego życia? Na ogół wszyscy byli zgodni, że małżeństwo sakramentalne, zawarte zgodnie z prawem kościelnym, jest nierozerwalne. Tylko niektórzy, powołując się na praktykę Kościoła Wschodniego, uważali, że wschodnie spojrzenie na rozwód jest godne uwagi. Otóż, wedle nauki Kościoła Wschodniego, małżeństwo jest wielką tajemnicą i łaską, którą mężczyzna i kobieta otrzymują w Kościele za pośrednictwem błogosławieństwa i modlitw kapłana. Małżeństwo jako sakrament jest darem łaski Bożej. Małżonkowie, mając ułomną naturę, mogą prosić o tę łaskę, ale też mogą z nią nie współdziałać. I gdy taki stan będzie trwał, Kościół ma
teologowie zaczęli się zastanawiać, jak można pomóc tym ludziom, by mogli żyć pełnią chrześcijańskiego życia? Na ogół wszyscy byli zgodni, że małżeństwo sakramentalne, zawarte zgodnie z prawem kościelnym, jest nierozerwalne. Tylko niektórzy, powołując się na praktykę Kościoła Wschodniego, uważali, że wschodnie spojrzenie na rozwód jest godne uwagi. Otóż, wedle nauki Kościoła Wschodniego, małżeństwo jest wielką tajemnicą i łaską, którą mężczyzna i kobieta otrzymują w Kościele za pośrednictwem błogosławieństwa i modlitw kapłana. Małżeństwo jako sakrament jest darem łaski Bożej. Małżonkowie, mając ułomną naturę, mogą prosić o tę łaskę, ale też mogą z nią nie współdziałać. I gdy taki stan będzie trwał, Kościół ma
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego