Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
kontynentu. Koncerty odbywały się pod hasłem "W kręgu wielkiej symfoniki - od Beethovena do Mahlera". Zaprezentowano jednak rozleglejszy repertuar - od Bacha po Pendereckiego, a największą atrakcją okazało się wykonanie przez Anne-Sophie Mutter II koncertu skrzypcowego "Metamorfozy" Krzysztofa Pendereckiego. Dyrektor artystyczny imprezy Elżbieta Penderecka w przemówieniu na koncercie finałowym zacytowała Gustawa Mahlera, który powiedział kiedyś, że pisanie symfonii przypomina budowanie świata za pomocą najlepszych środków technicznych. U progu nowego tysiąclecia, kiedy świat zmierza ku integracji i globalizacji, ten - można by rzec - pozytywistyczny sposób myślenia jest szczególnie godny uwagi. Dla wielu symfonika nie jest jednak tak oczywistym symbolem budowania świata. Żyjemy w czasach
kontynentu. Koncerty odbywały się pod hasłem "W kręgu wielkiej symfoniki - od Beethovena do Mahlera". Zaprezentowano jednak rozleglejszy repertuar - od Bacha po Pendereckiego, a największą atrakcją okazało się wykonanie przez Anne-Sophie Mutter II koncertu skrzypcowego "Metamorfozy" Krzysztofa Pendereckiego. Dyrektor artystyczny imprezy Elżbieta Penderecka w przemówieniu na koncercie finałowym zacytowała Gustawa Mahlera, który powiedział kiedyś, że pisanie symfonii przypomina budowanie świata za pomocą najlepszych środków technicznych. U progu nowego tysiąclecia, kiedy świat zmierza ku integracji i globalizacji, ten - można by rzec - pozytywistyczny sposób myślenia jest szczególnie godny uwagi. Dla wielu symfonika nie jest jednak tak oczywistym symbolem budowania świata. Żyjemy w czasach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego