Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
konieczność stosowania półosi napędowych o nierównej długości - prawa jest dłuższa. Na podstawie doświadczenia z 10-letniej już eksploatacji konstrukcji Morrisa Mini można było w A 112 uniknąć takich nie zawsze dobrych rozwiązań, jak wspólny układ olejenia silnika i przekładni oraz ustawienia w chłodnicy równolegle do osi podłużnej pojazdu. W Morrisie Mini, ze względu na brak bezpośredniego wlotu powietrza od czoła pojazdu do chłodnicy zastosowano wentylator aż 16-łopatkowy, natomiast w A 112 wentylator jest 4-łopatkowy i sterowany, zależnie od temperatury silnika, przez termostat.
Silnik A 112 jest znaną już konstrukcją z samochodu Fiat 850. Ta tylna jednostka napędowa Fiata 850
konieczność stosowania półosi napędowych o nierównej długości - prawa jest dłuższa. Na podstawie doświadczenia z 10-letniej już eksploatacji konstrukcji Morrisa Mini można było w A 112 uniknąć takich nie zawsze dobrych rozwiązań, jak wspólny układ olejenia silnika i przekładni oraz ustawienia w chłodnicy równolegle do osi podłużnej pojazdu. W Morrisie Mini, ze względu na brak bezpośredniego wlotu powietrza od czoła pojazdu do chłodnicy zastosowano wentylator aż 16-łopatkowy, natomiast w A 112 wentylator jest 4-łopatkowy i sterowany, zależnie od temperatury silnika, przez termostat. &lt;page nr=64&gt;<br>Silnik A 112 jest znaną już konstrukcją z samochodu Fiat 850. Ta tylna jednostka napędowa Fiata 850
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego