Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W "Metamorfozach" aktorka duńskiego Teatru Balsamico Exspress prowadziła ze swoimi lalkami niekiedy humorystyczny, innym razem niezwykle przejmujący dialog. Od pierwszej chwili publiczność staje się częścią miniaturowego świata, w którym to, co realne i codzienne, przenika się z marzeniem, halucynacją. Na styku tych dwóch rzeczywistości znajdują się marionetkowi bohaterowie. W pudełku niewielkiej sceny widzimy pracownię żydowskiego krawca. Marionetka jest stara i zmęczona - pochyla głowę, z trudem podnosi ciężkie nogi, wzdycha głęboko. Nie może uszyć olbrzymich spodni, zamówionych przez angielskiego klienta. W kolejnych scenach spodnie przybierają najróżniejsze formy, by ostatecznie owinąć się wokół
musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W <name type="tit">"Metamorfozach"</> aktorka duńskiego <name type="place">Teatru Balsamico Exspress</> prowadziła ze swoimi lalkami niekiedy humorystyczny, innym razem niezwykle przejmujący dialog. Od pierwszej chwili publiczność staje się częścią miniaturowego świata, w którym to, co realne i codzienne, przenika się z marzeniem, halucynacją. Na styku tych dwóch rzeczywistości znajdują się marionetkowi bohaterowie. W pudełku niewielkiej sceny widzimy pracownię żydowskiego krawca. Marionetka jest stara i zmęczona - pochyla głowę, z trudem podnosi ciężkie nogi, wzdycha głęboko. Nie może uszyć olbrzymich spodni, zamówionych przez angielskiego klienta. W kolejnych scenach spodnie przybierają najróżniejsze formy, by ostatecznie owinąć się wokół
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego