Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
ostatniego, znakomitego zresztą albumu Madonny "Ray of Ligt", sięgnął po utwory klasyków muzyki poważnej, aranżując je na instrumenty elektroniczne. Mamy tu i Vivaldiego, i Ravela, i Handla, i Beethovena i kilku innych gigantów, których utwory zostały przetransponowane z szacunkiem i bez większych ekscesów. Całość utrzymana w ambientowym, mocno refleksyjnym klimacie. Najciekawiej brzmią na tej płycie utwory współczesnych kompozytorów - Henryka Mikołaja Góreckiego i Johna Cage'a - jakby stworzone dla współczesnego instrumentarium. Bardzo ciekawa propozycja, choć dobór utworów zbyt oczywisty (m.in. "Adagio na smyczki" Barbera, "Pawana na śmierć zmarłej infantki" Ravela, "Ombra ma..." z Xerxesa Hsndla).



KRZYSZTOF PENDERECKI

Credo
Orkiestra i Chór Filharmonii
ostatniego, znakomitego zresztą albumu Madonny "Ray of Ligt", sięgnął po utwory klasyków muzyki poważnej, aranżując je na instrumenty elektroniczne. Mamy tu i Vivaldiego, i Ravela, i Handla, i Beethovena i kilku innych gigantów, których utwory zostały przetransponowane z szacunkiem i bez większych ekscesów. Całość utrzymana w ambientowym, mocno refleksyjnym klimacie. Najciekawiej brzmią na tej płycie utwory współczesnych kompozytorów - Henryka Mikołaja Góreckiego i Johna Cage'a - jakby stworzone dla współczesnego instrumentarium. Bardzo ciekawa propozycja, choć dobór utworów zbyt oczywisty (m.in. "Adagio na smyczki" Barbera, "Pawana na śmierć zmarłej infantki" Ravela, "Ombra ma..." z Xerxesa Hsndla).<br><br><br><br>KRZYSZTOF PENDERECKI<br><br>Credo<br>Orkiestra i Chór Filharmonii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego