Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Malownicze upozowanie aktorów, dające efekt zastygnięcia postaci, zamykały scenę obrazem gestycznym, który miał zapaść w pamięć widzów, kształtować atmosferę. Hugo wyraźnie zaufał tu efektom czysto wizualnym, obarczył je zadaniem wzbudzenia patetycznych emocji, które by zastąpiły tradycyjne walory tekstu dramatycznego. Przypadła zatem didaskaliom funkcja jeszcze ważniejsza niż we wcześniejszych jego dramatach.
Nowości didaskaliów w Burgrafach znów zdecydowanie nie były kierowane do czytelnika. Szczegółowo opisywane "żywe obrazy" nie zawładną jego wyobraźnią, tym bardziej że czytelnik nie musi tego obrazu kontemplować tak długo, jak widz w teatrze. Hugo wpisywał nadto do didaskaliów informacje, które widz pozna dopiero później (a więc i czytelnikowi nie powinny
Malownicze upozowanie aktorów, dające efekt zastygnięcia postaci, zamykały scenę obrazem gestycznym, który miał zapaść w pamięć widzów, kształtować atmosferę. Hugo wyraźnie zaufał tu efektom czysto wizualnym, obarczył je zadaniem wzbudzenia patetycznych emocji, które by zastąpiły tradycyjne walory tekstu dramatycznego. Przypadła zatem didaskaliom funkcja jeszcze ważniejsza niż we wcześniejszych jego dramatach.<br>Nowości didaskaliów w Burgrafach znów zdecydowanie nie były kierowane do czytelnika. Szczegółowo opisywane "żywe obrazy" nie zawładną jego wyobraźnią, tym bardziej że czytelnik nie musi tego obrazu kontemplować tak długo, jak widz w teatrze. Hugo wpisywał nadto do didaskaliów informacje, które widz pozna dopiero później (a więc i czytelnikowi nie powinny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego