Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
być bezcelowa,
medytujący nie może przywiązywać się do niczego, nawet do medytacji
samej w sobie.
Nie tylko Huineng uważał, że stan umysłu pogrążonego w prawdziwej
medytacji może być opisany jedynie za pomocą paradoksu. Yueshan Weiyan
(jap. Yakusan Igen, 745-828) siedział w zazen, kiedy podszedł do niego
mnich i spytał: "O czym myślisz, kiedy siedzisz w zazen?". Yueshan
odpowiedział: "Myślę o tym, o czym nie można myśleć". "Jak możesz myśleć
o tym, o czym nie można myśleć?" - zdumiał się mnich. "Nie myśląc"
- odparł Yueshan. Mnich nie był w stanie zrozumieć, iż można
jednocześnie myśleć i nie myśleć, ponieważ jest to absurd z
być bezcelowa, <br>medytujący nie może przywiązywać się do niczego, nawet do medytacji <br>samej w sobie. <br>Nie tylko Huineng uważał, że stan umysłu pogrążonego w prawdziwej <br>medytacji może być opisany jedynie za pomocą paradoksu. Yueshan Weiyan <br>(jap. Yakusan Igen, 745-828) siedział w zazen, kiedy podszedł do niego <br>mnich i spytał: "O czym myślisz, kiedy siedzisz w zazen?". Yueshan <br>odpowiedział: "Myślę o tym, o czym nie można myśleć". "Jak możesz myśleć <br>o tym, o czym nie można myśleć?" - zdumiał się mnich. "Nie myśląc" <br>- odparł Yueshan. Mnich nie był w stanie zrozumieć, iż można <br>jednocześnie myśleć i nie myśleć, ponieważ jest to absurd z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego