Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 1214
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1968
na arenę. Kontuzja głowy, na szczęście niegroźna, to znaczy nie eliminująca jej na zawsze z cyrkowej profesji. Równie doskonały nasz żongler na rowerze Bruski próbuje założyć na kierownicę tak zwany persz, czyli wysoką metalową żerdź, po której piąć się będzie na wierzchołek jego partnerka. Warunek: zabezpieczenie akrobatki. Amerykanie: veto...
NIE OZNACZA to aby ryzyko z cyrku w ogóle wyparowało, a popisy np. siłowych akrobatów przypominały zabawy w kręgle. Są kontuzje, są urazy, ale jest też czujność, szeroka, jasna przytomność umysłu. Aleksander Zelwerowicz stawiał kiedyś za przykład cyrkowców aktorom teatralnym mówiąc mniej więcej tak: na arenie nie ma udawania albo się coś
na arenę. Kontuzja głowy, na szczęście niegroźna, to znaczy nie eliminująca jej na zawsze z cyrkowej profesji. Równie doskonały nasz żongler na rowerze Bruski próbuje założyć na kierownicę tak zwany &lt;orig&gt;persz&lt;/orig&gt;, czyli wysoką metalową żerdź, po której piąć się będzie na wierzchołek jego partnerka. Warunek: zabezpieczenie akrobatki. Amerykanie: veto... <br>&lt;tit1&gt;NIE OZNACZA&lt;/tit1&gt; to aby ryzyko z cyrku w ogóle wyparowało, a popisy np. siłowych akrobatów przypominały zabawy w kręgle. Są kontuzje, są urazy, ale jest też czujność, szeroka, jasna przytomność umysłu. Aleksander Zelwerowicz stawiał kiedyś za przykład cyrkowców aktorom teatralnym mówiąc mniej więcej tak: na arenie nie ma udawania albo się coś
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego