Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
roli podmiotu w poznaniu tego dzieła, co powoduje, że może on mieć charakter psychologiczny.
"W nim [w odbiorcy] dochodzi do głosu własna, współtwórcza czynność czytelnika: z własnej inicjatywy i wyobraźni Ťwypełniať on różne miejsca niedookreślenia...".
Wybór miejsc niedookreślonych i sposób ich wypełnienia dokonuje się nieświadomie, często pod wpływem działania fantazji. Odbiorca sam może wytwarzać różne konkretyzacje tego samego dzieła, co prowadzi do tego, że mogą zachodzić znaczne różnice pomiędzy kolejnymi konkretyzacjami. Konkretyzacja dotyczy odbioru w tym znaczeniu, że dzieło "domaga się" od (odbiorcy) czytelnika: 1. Powściągliwości przy wypełnianiu miejsc niedookreślonych. 2. Zgodności z warstwą znaczeniową, na którą musi zwrócić uwagę odbiorca
roli podmiotu w poznaniu tego dzieła, co powoduje, że może on mieć charakter psychologiczny.<br>"W nim [w odbiorcy] dochodzi do głosu własna, współtwórcza czynność czytelnika: z własnej inicjatywy i wyobraźni Ťwypełniať on różne miejsca niedookreślenia...".<br>Wybór miejsc niedookreślonych i sposób ich wypełnienia dokonuje się nieświadomie, często pod wpływem działania fantazji. Odbiorca sam może wytwarzać różne konkretyzacje tego samego dzieła, co prowadzi do tego, że mogą zachodzić znaczne różnice pomiędzy kolejnymi konkretyzacjami. Konkretyzacja dotyczy odbioru w tym znaczeniu, że dzieło "domaga się" od (odbiorcy) czytelnika: 1. Powściągliwości przy wypełnianiu miejsc niedookreślonych. 2. Zgodności z warstwą znaczeniową, na którą musi zwrócić uwagę odbiorca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego