Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
z wiązanych ze zmianą miejsca pracy w ramach tej samej budowy,
w czasie transportu maszyny na większe odległości, głównie między budowami.
Wymagania ogólne dla mechanizmu obrotu nadwozia wynikają z jego głównego przeznaczenia i zadań pomocniczych, które realizuje. Ich kompletne zestawienie jest podstawą projektu i jednocześnie kryterium oceny konstrukcji.
11.2.Odmiany konstrukcyjne mechanizmów obrotu nadwozia koparek hydraulicznych
Mechanizm napędowy obrotu nadwozia koparki składa się z wielostopniowej przekładni zębatej oraz układu hydraulicznego, który służy do zasilania silnika hydraulicznego stanowiącego źródło napędu w omawianym mechanizmie.
W wielostopniowej przekładni zębatej można wyróżnić dwa zespoły funkcjonalne. Są to reduktor i przekładnia wieńcowa, w skład której
z wiązanych ze zmianą miejsca pracy w ramach tej samej budowy,<br>w czasie transportu maszyny na większe odległości, głównie między budowami.<br>Wymagania ogólne dla mechanizmu obrotu nadwozia wynikają z jego głównego przeznaczenia i zadań pomocniczych, które realizuje. Ich kompletne zestawienie jest podstawą projektu i jednocześnie kryterium oceny konstrukcji.<br>11.2.Odmiany konstrukcyjne mechanizmów obrotu nadwozia koparek hydraulicznych<br>Mechanizm napędowy obrotu nadwozia koparki składa się z wielostopniowej przekładni zębatej oraz układu hydraulicznego, który służy do zasilania silnika hydraulicznego stanowiącego źródło napędu w omawianym mechanizmie.<br>W wielostopniowej przekładni zębatej można wyróżnić dwa zespoły funkcjonalne. Są to reduktor i przekładnia wieńcowa, w skład której
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego