Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
pogan, tyle że ochrzczonych. Jak zauważył bowiem podczas wizytacji jednej z rzymskich parafii Jan Paweł II: "wydaje się, że wierzący, czyli ochrzczeni, nie potrafią się oprzeć zeświecczeniu, ideologiom, które przeciwne są nie tylko Kościołowi, religii katolickiej, ale religii w ogóle, są ateistyczne albo antyteistyczne".

Z doświadczenia pierwotnego chrześcijaństwa czerpie również Odnowa w Duchu Świętym, wracając do praktyki chrztu w Duchu Świętym oraz do charyzmatów. Wiele nieporozumień narosło zwłaszcza wokół pierwszego z tych obrzędów, który krytycy Odnowy próbują interpretować jako jakiś nowy sakrament. Tymczasem w Kościele pierwotnym chrzest w Duchu Świętym nie był żadnym sakramentem, ale synonimem chrześcijańskiego wtajemniczenia, darem łaski Ducha
pogan, tyle że ochrzczonych. Jak zauważył bowiem podczas wizytacji jednej z rzymskich parafii Jan Paweł II: &lt;q&gt;"wydaje się, że wierzący, czyli ochrzczeni, nie potrafią się oprzeć zeświecczeniu, ideologiom, które przeciwne są nie tylko Kościołowi, religii katolickiej, ale religii w ogóle, są ateistyczne albo antyteistyczne"&lt;/&gt;.<br><br> Z doświadczenia pierwotnego chrześcijaństwa czerpie również Odnowa w Duchu Świętym, wracając do praktyki chrztu w Duchu Świętym oraz do charyzmatów. Wiele nieporozumień narosło zwłaszcza wokół pierwszego z tych obrzędów, który krytycy Odnowy próbują interpretować jako jakiś nowy sakrament. Tymczasem w Kościele pierwotnym chrzest w Duchu Świętym nie był żadnym sakramentem, ale synonimem chrześcijańskiego wtajemniczenia, darem łaski Ducha
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego