Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
pojawia się, jego istnienie musi wynikać z natury, tego, co się dzieje w obrazie, musi być wyobrażone przez widza. W niektórych wypadkach jest to osiągalne.
Wielomówiące są tytuły prac litograficznych Krzywobłockiego: Milczenie I, Milczenie II, Milczenie III, Wejścia w Pejzaż, Metamorfoza, Miejsce w Pejzażu, Trwanie, Ziemia - Żagiel, Ziemia-Powietrze, Ziemia, Pakiet I, Pakiet II, Pochylnia, Dziewiąta Fala, Struktura Pejzażu. Pojęcia oznaczone tymi słowami wydają się oddawać właśnie to, co od pierwszej chwili uderza widza.
To co uprawia Krzywobłocki, jest chyba czymś w rodzaju "sztuki ziemi", tylko przeprowadzonej na płaszczyźnie papieru.
Jest to działalność artysty, który sam chce "doznać" wszechogarniającej, nieskończonej przestrzeni
pojawia się, jego istnienie musi wynikać z natury, tego, co się dzieje w obrazie, musi być wyobrażone przez widza. W niektórych wypadkach jest to osiągalne.<br> Wielomówiące są tytuły prac litograficznych Krzywobłockiego: Milczenie I, Milczenie II, Milczenie III, Wejścia w Pejzaż, Metamorfoza, Miejsce w Pejzażu, Trwanie, Ziemia - Żagiel, Ziemia-Powietrze, Ziemia, Pakiet I, Pakiet II, Pochylnia, Dziewiąta Fala, Struktura Pejzażu. Pojęcia oznaczone tymi słowami wydają się oddawać właśnie to, co od pierwszej chwili uderza widza.<br> To co uprawia Krzywobłocki, jest chyba czymś w rodzaju "sztuki ziemi", tylko przeprowadzonej na płaszczyźnie papieru.<br>Jest to działalność artysty, który sam chce "doznać" wszechogarniającej, nieskończonej przestrzeni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego