Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
względność wszystkich kultur i
religii, a stąd i relatywizm norm moralnych.
4. Krytykując społeczeństwo liberalne, trzeba też - wzorem Ojców
Kościoła ceniących wiele osiągnięć starożytnej Grecji oraz Rzymu -
dostrzec jego pozytywy. Choćby docenienie indywidualnej wolności,
zasadę trójpodziału władz, państwa prawa, uznanie dla własności
prywatnej i dobrowolnej wymiany dóbr.
5. Jak zauważył Papież w Centesimus annus, przyczyną upadku
socjalizmu był błąd antropologiczny - złe pojmowanie tego, kim jest
człowiek. W antropologii tkwi również podstawowa słabość głównych
nurtów liberalizmu, dla których człowiek jest zatomizowanym indywiduum
kiepsko zakorzenionym we wspólnocie, historii oraz transcendencji.
6. Tu otwiera się pole konfrontacji. Czy człowiek jest atomem czy -
jak mawiał
względność wszystkich kultur i<br>religii, a stąd i relatywizm norm moralnych.<br> 4. Krytykując społeczeństwo liberalne, trzeba też - wzorem Ojców<br>Kościoła ceniących wiele osiągnięć starożytnej Grecji oraz Rzymu -<br>dostrzec jego pozytywy. Choćby docenienie indywidualnej wolności,<br>zasadę trójpodziału władz, państwa prawa, uznanie dla własności<br>prywatnej i dobrowolnej wymiany dóbr.<br> 5. Jak zauważył Papież w Centesimus annus, przyczyną upadku<br>socjalizmu był błąd antropologiczny - złe pojmowanie tego, kim jest<br>człowiek. W antropologii tkwi również podstawowa słabość głównych<br>nurtów liberalizmu, dla których człowiek jest zatomizowanym indywiduum<br>kiepsko zakorzenionym we wspólnocie, historii oraz transcendencji.<br> 6. Tu otwiera się pole konfrontacji. Czy człowiek jest atomem czy -<br>jak mawiał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego