Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
w dniu, kiedy niemiecki U-9 zatopił w kilkadziesiąt minut trzy brytyjskie ciężkie krążowniki. Później poszło już z górki. W 1918 roku Brytyjczycy opracowali model klasy R, ważący 500 ton, długi na 48 metrów i szeroki na 5. Kolejnym przebojem stał się typ VII, czyli najsłynniejszy niemiecki typ U-boota. Prototyp zwodowany w roku 1936 miał 66 metrów długości, 6 metrów szerokości, wyporność 871 ton i pięć wyrzutni torped. Po wojnie rozpoczęła się epoka okrętów podwodnych z napędem atomowym. Pierwszym był "Nautilus", zaprojektowany przez Amerykanów w roku 1954 (96 x 8 metrów, 4000 ton), który wsławił się przepłynięciem pod lodową czapą
w dniu, kiedy niemiecki U-9 zatopił w kilkadziesiąt minut trzy brytyjskie ciężkie krążowniki. Później poszło już z górki. W 1918 roku Brytyjczycy opracowali model klasy R, ważący 500 ton, długi na 48 metrów i szeroki na 5. Kolejnym przebojem stał się typ VII, czyli najsłynniejszy niemiecki typ U-boota. Prototyp zwodowany w roku 1936 miał 66 metrów długości, 6 metrów szerokości, wyporność 871 ton i pięć wyrzutni torped. Po wojnie rozpoczęła się epoka okrętów podwodnych z napędem atomowym. Pierwszym był "Nautilus", zaprojektowany przez Amerykanów w roku 1954 (96 x 8 metrów, 4000 ton), który wsławił się przepłynięciem pod lodową czapą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego