Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
bycia bardziej inteligentnym niż...". Porządkuje ona zbiór osób wg stopnia, w jakim każdej osobie przysługuje cecha "inteligencji" - od osoby najmniej inteligentnej do najbardziej inteligentnej. Relacja "bycia bardziej inteligentnym niż ..." nie zachodzi pomiędzy tymi osobami, które są równointeligentne (cecha "inteligencji" przysługuje im w tym samym stopniu). Zachodzi między nimi relacja nieodróżnialności Q, która jest stosunkiem "równointeligencji"; dwie osoby x i y są równointeligentne wtedy i tylko wtedy, gdy ani osoba x nie jest bardziej inteligentna od osoby y, ani osoba y nie jest bardziej inteligentna od osoby x.

O relacji Q powiemy, że dzieli ona rozważany zbiór U na klasy abstrakcji. Klasy
bycia bardziej inteligentnym niż...". Porządkuje ona zbiór osób wg stopnia, w jakim każdej osobie przysługuje cecha "inteligencji" - od osoby najmniej inteligentnej do najbardziej inteligentnej. Relacja "bycia bardziej inteligentnym niż ..." nie zachodzi pomiędzy tymi osobami, które są równointeligentne (cecha "inteligencji" przysługuje im w tym samym stopniu). Zachodzi między nimi relacja nieodróżnialności Q, która jest stosunkiem "równointeligencji"; dwie osoby x i y są równointeligentne wtedy i tylko wtedy, gdy ani osoba x nie jest bardziej inteligentna od osoby y, ani osoba y nie jest bardziej inteligentna od osoby x.<br><br> O relacji Q powiemy, że dzieli ona rozważany zbiór U na klasy abstrakcji. Klasy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego