Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 27
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
demonstracyjnie "społecznych" jest sala dzieł Nauma Gabo, uważanego za pioniera rzeźby abstrakcyjnej, a także cała sala Dana Flavina z Nowego Jorku, autora prostych, abstrakcyjnych form z lat 60. Jedyną społeczną aluzją Flavina są mlecznobiałe zimne świetlówki dedykowane Władimirowi Tatlinowi, rosyjskiemu konstruktywiście, który w 1919 r., a więc dwa lata po Rewolucji Październikowej, zaprojektował w swoim czasie sławny pomnik III Międzynarodówki. Flavin miał podziwiać Tatlina za umiejętność harmonizacji sztuki z życiem codziennym, ale chyba była to ironia, bowiem gdzie indziej napisał z pełną nonszalancją, że "nikt już nie powinien poświęcić sztuce żadnej uwagi". Jego instalacje po prostu "jarzą się bez słów".

Jeśli żyjemy
demonstracyjnie "społecznych" jest sala dzieł Nauma Gabo, uważanego za pioniera rzeźby abstrakcyjnej, a także cała sala Dana Flavina z Nowego Jorku, autora prostych, abstrakcyjnych form z lat 60. Jedyną społeczną aluzją Flavina są mlecznobiałe zimne świetlówki dedykowane Władimirowi Tatlinowi, rosyjskiemu konstruktywiście, który w 1919 r., a więc dwa lata po Rewolucji Październikowej, zaprojektował w swoim czasie sławny pomnik III Międzynarodówki. Flavin miał podziwiać Tatlina za umiejętność harmonizacji sztuki z życiem codziennym, ale chyba była to ironia, bowiem gdzie indziej napisał z pełną nonszalancją, że "nikt już nie powinien poświęcić sztuce żadnej uwagi". Jego instalacje po prostu "jarzą się bez słów".<br><br>Jeśli żyjemy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego