Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
do użytku dużych firm itd.), ale na napędzie parowym, i to w odniesieniu do autobusu!, połamał sobie zęby. Saab jest pełen optymizmu, podkreśla wszakże, że dotychczasowe próby mają wyłącznie charakter długotrwałych badań i w odpowiednim czasie firma poinformuje opinię publiczną o ich wynikach. Do tej pory wiadomo jedynie, że silnik Saaba przypominać będzie wielocylindrowe tłokowe silniki hydrauliczne, których korbowody czy raczej łączniki oddziaływują na płytę wahliwą połączoną z wałem przekazującym napęd dalej, w tym przypadku bezpośrednio na koło atakujące przekładni głównej. Tłoki mają nie wymagać smarowania a prędkość obrotowa silnika wynosić ma 300o obr./min. Podkreśla się, że przy tej prędkości
do użytku dużych firm itd.), ale na napędzie parowym, i to w odniesieniu do autobusu!, połamał sobie zęby. Saab jest pełen optymizmu, podkreśla wszakże, że dotychczasowe próby mają wyłącznie charakter długotrwałych badań i w odpowiednim czasie firma poinformuje opinię publiczną o ich wynikach. Do tej pory wiadomo jedynie, że silnik Saaba przypominać będzie wielocylindrowe tłokowe silniki hydrauliczne, których korbowody czy raczej łączniki <orig>oddziaływują</> na płytę wahliwą połączoną z wałem przekazującym napęd dalej, w tym przypadku bezpośrednio na koło atakujące przekładni głównej. Tłoki mają nie wymagać smarowania a prędkość obrotowa silnika wynosić ma 300o obr./min. Podkreśla się, że przy tej prędkości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego