Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
drastyczności tematu - chodzi bowiem o seks - reżyserowi udaje się uniknąć obleśności; posługuje się dosadną frywolnością. Dzięki temu granice dobrego smaku nie zostają przekroczone. Znakomite aktorstwo - także drugiego planu, lecz głównym smaczkiem jest wstrząsająca kreacja Geoffreya Rusha, który z wielkim poświęceniem ukazuje fizjologiczny aspekt twórczości markiza. Trudno o lepszy efekt - de Sade okazuje się bohaterskim męczennikiem sprawy wolności (nie tylko słowa), z którym można się wyłącznie solidaryzować. Jak na produkt amerykański - film zrobiono z bogatym zapleczem wiedzy o kulturze europejskiej. Z napięciem czekamy na filmy europejskie o kulturze amerykańskiej. (JAZ)
Reż. Philip Kaufman, USA 2000.

CZEGO PRAGNĄ KOBIETY.
Metoda jest następująca: wpierw
drastyczności tematu - chodzi bowiem o seks - reżyserowi udaje się uniknąć obleśności; posługuje się dosadną frywolnością. Dzięki temu granice dobrego smaku nie zostają przekroczone. Znakomite aktorstwo - także drugiego planu, lecz głównym smaczkiem jest wstrząsająca kreacja &lt;name type="person"&gt;Geoffreya Rusha&lt;/&gt;, który z wielkim poświęceniem ukazuje fizjologiczny aspekt twórczości markiza. Trudno o lepszy efekt - &lt;name type="person"&gt;de Sade&lt;/&gt; okazuje się bohaterskim męczennikiem sprawy wolności (nie tylko słowa), z którym można się wyłącznie solidaryzować. Jak na produkt amerykański - film zrobiono z bogatym zapleczem wiedzy o kulturze europejskiej. Z napięciem czekamy na filmy europejskie o kulturze amerykańskiej. &lt;au&gt;(JAZ)&lt;/&gt;<br>Reż. &lt;name type="person"&gt;Philip Kaufman&lt;/&gt;, USA 2000.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div1&gt;&lt;tit1&gt;CZEGO PRAGNĄ KOBIETY. &lt;/&gt;<br>Metoda jest następująca: wpierw
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego