Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
i namiętności jako dziwactwo, a poezję jako przesadę".
W sprawach estetyki i stylu dramatu dyskusje toczyły się od początku po finał romantyzmu wokół pytań o możliwości wzbogacenia dramatu przez spojenie kontrastów: stylu wysokiego i niskiego, wprowadzenia elementów komizmu do tragedii, groteskowego połączenia piękna i brzydoty, dobra i zła.
Już Friedrich Schelling pisał, że "u podstaw nowożytnego dramatu leży zasada pomieszania przeciwieństw, a więc przede wszystkim tragizmu i komizmu". Rozwijał tę myśl August Wilhelm Schlegel w wykładzie XII, poświęconym Arystofanesowi (ten właśnie wykład młody Mickiewicz zalecał przyjaciołom, obok prelekcji o Szekspirze, jako najbardziej interesujący). Schlegel wskazywał wyraźne zbliżenie u Arystofanesa tragizmu i
i namiętności jako dziwactwo, a poezję jako przesadę"&lt;/&gt;.<br>W sprawach estetyki i stylu dramatu dyskusje toczyły się od początku po finał romantyzmu wokół pytań o możliwości wzbogacenia dramatu przez spojenie kontrastów: stylu wysokiego i niskiego, wprowadzenia elementów komizmu do tragedii, groteskowego połączenia piękna i brzydoty, dobra i zła.<br>Już Friedrich Schelling pisał, że "u podstaw nowożytnego dramatu leży zasada pomieszania przeciwieństw, a więc przede wszystkim tragizmu i komizmu". Rozwijał tę myśl August Wilhelm Schlegel w wykładzie XII, poświęconym Arystofanesowi (ten właśnie wykład młody Mickiewicz zalecał przyjaciołom, obok prelekcji o Szekspirze, jako najbardziej interesujący). Schlegel wskazywał wyraźne zbliżenie u Arystofanesa tragizmu i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego