Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
działać prawo filmowe i sceny refleksyjne, psychologiczne, są z reguły narastaniem jakiegoś konfliktu, który z reguły rozwiązuje się w scenach bardzo dynamicznych, akcyjnych. Konflikt, który narasta w sposób bardzo lento, musi się w końcu wypowiedzieć w sposób dynamiczny i to jest właściwy filmowi tryb narracji. W tym też widzę pokrewieństwo Shakespeare'a z filmem. Ryszard III jest bardzo teatralny, ale dzięki owej strukturze dramatycznej przyjmujemy go w filmie bardzo łatwo, bo w samej sztuce, w tekście, jest ten sam rytm, do którego przywykliśmy w kinie.
KOTT: Zwróć uwagę, jak Olivier prowadzi akcję. Zaczyna od wielkiej sceny zbiorowej, po tej zbiorowej scenie koronacji
działać prawo filmowe i sceny refleksyjne, psychologiczne, są z reguły narastaniem jakiegoś konfliktu, który z reguły rozwiązuje się w scenach bardzo dynamicznych, akcyjnych. Konflikt, który narasta w sposób bardzo lento, musi się w końcu wypowiedzieć w sposób dynamiczny i to jest właściwy filmowi tryb narracji. W tym też widzę pokrewieństwo Shakespeare'a z filmem. &lt;name type="tit"&gt;Ryszard III&lt;/&gt; jest bardzo teatralny, ale dzięki owej strukturze dramatycznej przyjmujemy go w filmie bardzo łatwo, bo w samej sztuce, w tekście, jest ten sam rytm, do którego przywykliśmy w kinie.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Zwróć uwagę, jak Olivier prowadzi akcję. Zaczyna od wielkiej sceny zbiorowej, po tej zbiorowej scenie koronacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego