Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
od którego Fredro niemało cierpiał bliżej naszych czasów. Łatkę grał fenomenalny, na wskroś nowoczesny, młody aktor Łomnicki. Jego bogactwo środków nasuwało porównanie z

Robertem Hirschem. Tylko że Łomnicki nie tłumił innych swoją wirtuozerią. Obok niego błysnęli: kontrastową ekonomią wyrazu i skupieniem charakterystyki Tadeusz Fijewski jako Twardosz, barwnie kontuszowy Orgon (Tadeusz Surowa) i świetny Filip (Mieczysław Czechowicz).
Wykonanie aktorskie sztuk Mrożka zwłaszcza "Zabawy" (Czechowicz, Michnikowski; Surowa), prowadzone przez inteligentnego reżysera Konrada Świnarskiego, stało jeszcze wyżej przez jednolitość stylu, koncentrację nastroju, ostrość konturu obrysowującego każdą postać.
Oba przedstawienia polskie - czego niestety nikt nie zauważył - były starannie przemyślane pod względem scenograficznym (Ewa Starowieyska). Nie
od którego Fredro niemało cierpiał bliżej naszych czasów. Łatkę grał fenomenalny, na wskroś nowoczesny, młody aktor Łomnicki. Jego bogactwo środków nasuwało porównanie z<br><br>&lt;page nr=66&gt; Robertem Hirschem. Tylko że Łomnicki nie tłumił innych swoją wirtuozerią. Obok niego błysnęli: kontrastową ekonomią wyrazu i skupieniem charakterystyki Tadeusz Fijewski jako Twardosz, barwnie kontuszowy Orgon (Tadeusz Surowa) i świetny Filip (Mieczysław Czechowicz).<br>Wykonanie aktorskie sztuk Mrożka zwłaszcza "Zabawy" (Czechowicz, Michnikowski; Surowa), prowadzone przez inteligentnego reżysera Konrada Świnarskiego, stało jeszcze wyżej przez jednolitość stylu, koncentrację nastroju, ostrość konturu obrysowującego każdą postać.<br>Oba przedstawienia polskie - czego niestety nikt nie zauważył - były starannie przemyślane pod względem scenograficznym (Ewa Starowieyska). Nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego