Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 32
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
zamieniający go w symbol gwałtu i prześladowań. Taką profanacją był średniowieczny zwyczaj w katolickiej Hiszpanii, by w Wielki Piątek policzkować pod krzyżem w kościele Żyda jako przedstawiciela narodu "Bogobójców". I profanacją jest też czynienie z krzyża miny, mającej odstraszać współczesnych Żydów od Oświęcimia jako miejsca męczeństwa Polaków-katolików.

Na apel Świtonia odpowiedzieli liczni Polacy-katolicy, w tym duchowni. Krzyże na żwirowisku stawiali działacze katoliccy ze Śląska, w asyście katolickiego księdza, wyznawcy Radia Maryja. Inni katoliccy księża wspierali moralnie w swych kazaniach tę oświęcimską krucjatę. Ich wyobraźnię zapaliło hasło Świtonia o "dolinie krzyży" na żwirowisku. Że te krzyże będą minami, które mogą
zamieniający go w symbol gwałtu i prześladowań. Taką profanacją był średniowieczny zwyczaj w katolickiej Hiszpanii, by w Wielki Piątek policzkować pod krzyżem w kościele Żyda jako przedstawiciela narodu "Bogobójców". I profanacją jest też czynienie z krzyża miny, mającej odstraszać współczesnych Żydów od Oświęcimia jako miejsca męczeństwa Polaków-katolików.<br><br> Na apel Świtonia odpowiedzieli liczni Polacy-katolicy, w tym duchowni. Krzyże na żwirowisku stawiali działacze katoliccy ze Śląska, w asyście katolickiego księdza, wyznawcy Radia Maryja. Inni katoliccy księża wspierali moralnie w swych kazaniach tę oświęcimską krucjatę. Ich wyobraźnię zapaliło hasło Świtonia o "dolinie krzyży" na żwirowisku. Że te krzyże będą minami, które mogą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego