Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
ich brak, wówczas jest ona tylko zabawką. Z tego też powodu Tieck cenił przeróbki Schrödera, które, jak twierdził, zrywając z konwenansem, wprowadzają na scenę prawdziwie niemieckiego ducha; a tak głęboki autentyzm można do teatru wprowadzać tylko za Szekspirem. Toteż Schröder stworzył, według Tiecka, prawdziwie niemiecką szkołę teatru - wspartą na tłumaczeniach Szekspira. Teraz brak Niemcom już tylko utalentowanych dramaturgów, którzy by kontynuowali dzieło na miarę Szekspira i Goethego (charakterystyczne - nie wymienia tu Tieck Schillera).]
Schlegel nie użył wprawdzie w wiedeńskich wykładach słowa "groteska", lecz jego uwagi o szekspirowskich formach komizmu dokładnie tego tematu dotyczą. Tym bardziej są interesujące, że uzasadnienie zastosowania stylu
ich brak, wówczas jest ona tylko zabawką. Z tego też powodu Tieck cenił przeróbki Schrödera, które, jak twierdził, zrywając z konwenansem, wprowadzają na scenę prawdziwie niemieckiego ducha; a tak głęboki autentyzm można do teatru wprowadzać tylko za Szekspirem. Toteż Schröder stworzył, według Tiecka, prawdziwie niemiecką szkołę teatru - wspartą na tłumaczeniach Szekspira. Teraz brak Niemcom już tylko utalentowanych dramaturgów, którzy by kontynuowali dzieło na miarę Szekspira i Goethego (charakterystyczne - nie wymienia tu Tieck Schillera).]<br>Schlegel nie użył wprawdzie w wiedeńskich wykładach słowa "groteska", lecz jego uwagi o szekspirowskich formach komizmu dokładnie tego tematu dotyczą. Tym bardziej są interesujące, że uzasadnienie zastosowania stylu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego