Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
niechaj pogodzą się z bolesnymi wstrząsami, jeśli nasza dusza w zamian zostanie uwznioślona i wzmocniona". Podobnie - w zakresie stylu: wielkość i tragizm łączy się w dramatach Szekspira z urokiem słodkiej poezji.
Kluczowy sens ma wprowadzenie w tym miejscu pojęcia ironii, rozwiniętego wcześniej przez Fryderyka Schlegla w Rozmowie o poezji. U Szekspira - stwierdza August Wilhelm Schlegel - często odnosi się ona do całości akcji, a "mnóstwo jest spraw ludzkich, które wolno traktować z ironią, nie zacierając wieczystej granicy dobra i zła". Ironia wyraża dystans, jest cechą stylu, znamionującą ogląd całości przez obserwatora z zewnątrz. Podobnie Schlegel uzasadnia celowość wprowadzania cech groteskowych: jako świadomy
niechaj pogodzą się z bolesnymi wstrząsami, jeśli nasza dusza w zamian zostanie uwznioślona i wzmocniona"&lt;/&gt;. Podobnie - w zakresie stylu: wielkość i tragizm łączy się w dramatach Szekspira z urokiem słodkiej poezji.<br>Kluczowy sens ma wprowadzenie w tym miejscu pojęcia ironii, rozwiniętego wcześniej przez Fryderyka Schlegla w Rozmowie o poezji. U Szekspira - stwierdza August Wilhelm Schlegel - często odnosi się ona do całości akcji, a "mnóstwo jest spraw ludzkich, które wolno traktować z ironią, nie zacierając wieczystej granicy dobra i zła". Ironia wyraża dystans, jest cechą stylu, znamionującą ogląd całości przez obserwatora z zewnątrz. Podobnie Schlegel uzasadnia celowość wprowadzania cech groteskowych: jako świadomy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego