Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
technik pierwszej grupy polega wyłącznie na dążeniu nadawcy
komunikatu do osiągnięcia efektu nakłaniającego. W innym przypadku techniki perswazyjne
stanowią rozwiązania formalne służące wyłącznie redukcji zakłóceń odbioru danej wiadomości
lub zwiększeniu jej rozpoznawalności. Są też często stosowane w klasycznych realizacjach
graficznych lub filmowych. Perswazyjność zależy więc od intensywności wykorzystywania
danej reguły.

TECHNIKI OPARTE NA AUTOMATYCZNYCH MECHANIZMACH PERCEPCJI

1. Tendencja do wyodrębnienia figur z tła.

2. Reakcja na zmianę jakości, natężenia i ilości informacji w otoczeniu.

3. Reakcja na informację subiektywnie nową wywołującą poczucie zaskoczenia.

4. Reakcja na konflikt informacyjny.

5. Wpływ wysokiego natężenia jasności na próg pobudliwości.
6. Efekt wielokodowego zapisu.
7
technik pierwszej grupy polega wyłącznie na dążeniu nadawcy <br>komunikatu do osiągnięcia efektu nakłaniającego. W innym przypadku techniki perswazyjne <br>stanowią rozwiązania formalne służące wyłącznie redukcji zakłóceń odbioru danej wiadomości <br>lub zwiększeniu jej rozpoznawalności. Są też często stosowane w klasycznych realizacjach <br>graficznych lub filmowych. Perswazyjność zależy więc od intensywności wykorzystywania <br>danej reguły. <br><br>TECHNIKI OPARTE NA AUTOMATYCZNYCH MECHANIZMACH PERCEPCJI <br><br>1. Tendencja do wyodrębnienia figur z tła. <br><br>2. Reakcja na zmianę jakości, natężenia i ilości informacji w otoczeniu. <br><br>3. Reakcja na informację subiektywnie nową wywołującą poczucie zaskoczenia. <br><br>4. Reakcja na konflikt informacyjny. <br><br>5. Wpływ wysokiego natężenia jasności na próg pobudliwości. <br>6. Efekt wielokodowego zapisu. <br>7
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego