Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
krajach i w różnych kręgach społecznych, także wśród przedsiębiorców, zwraca się uwagę na pozytywne i negatywne aspekty wprowadzenia wspólnej waluty, wskazuje się na szanse i zagrożenia wynikające z tej nowej sytuacji.
Wśród pozytywów wymienia się zwykle: większą możliwość porównywania cen na rynkach krajów UE, łatwiejsze dokonywanie zakupów w różnych krajach Unii, łatwiejsze realizowanie płatności, eliminację ryzyka kursowego, wyeliminowanie kosztów wymiany dewiz.
Zagrożenia, jakie się dostrzega, to przede wszystkim: zwiększenie zależności od Brukseli, ograniczenie autonomicznych decyzji gospodarczych i większe uzależnienie od decyzji Europejskiego Banku Centralnego, utrata części tożsamości wiążącej się z dysponowaniem własną walutą, nasilenie się konkurencji na rynku, początkową dezorientację nabywców
krajach i w różnych kręgach społecznych, także wśród przedsiębiorców, zwraca się uwagę na pozytywne i negatywne aspekty wprowadzenia wspólnej waluty, wskazuje się na szanse i zagrożenia wynikające z tej nowej sytuacji.<br>Wśród pozytywów wymienia się zwykle: większą możliwość porównywania cen na rynkach krajów UE, łatwiejsze dokonywanie zakupów w różnych krajach Unii, łatwiejsze realizowanie płatności, eliminację ryzyka kursowego, wyeliminowanie kosztów wymiany dewiz.<br>Zagrożenia, jakie się dostrzega, to przede wszystkim: zwiększenie zależności od Brukseli, ograniczenie autonomicznych decyzji gospodarczych i większe uzależnienie od decyzji Europejskiego Banku Centralnego, utrata części tożsamości wiążącej się z dysponowaniem własną walutą, nasilenie się konkurencji na rynku, początkową dezorientację nabywców
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego