Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
nieodłączna od wolności politycznej.
Fascynacja Wiktora Hugo "ludem", związana z wydarzeniami rewolucji lipcowej, dała o sobie znać najmocniej w przedmowie do Hernaniego i w fabule powieści Katedra Notre Dame w Paryżu. Wystawiając Hernaniego dowodził, iż .
Wolność, lud, teatralna publiczność (czyli władanie emocjami ponad 3000 ludzi każdego wieczora, jak pisał de Vigny) - wszystko to tworzyło wspólny obszar pojęć. Fascynacja ludem przenosiła się na fascynację widzem i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy także odbiciem romantycznego spojrzenia na "lud". Tym "ludem", zależnie od kontekstu, mogła być zarówno
nieodłączna od wolności politycznej.<br>Fascynacja Wiktora Hugo "ludem", związana z wydarzeniami rewolucji lipcowej, dała o sobie znać najmocniej w przedmowie do Hernaniego i w fabule powieści Katedra Notre Dame w Paryżu. Wystawiając Hernaniego dowodził, iż &lt;gap&gt;.<br>Wolność, lud, teatralna publiczność (czyli władanie emocjami ponad 3000 ludzi każdego wieczora, jak pisał de Vigny) - wszystko to tworzyło wspólny obszar pojęć. Fascynacja ludem przenosiła się na fascynację widzem i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy także odbiciem romantycznego spojrzenia na "lud". Tym "ludem", zależnie od kontekstu, mogła być zarówno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego