Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Volkswagen
When you are only No. 2, you try harder. Or else - Avis
Swatch. The others just watch. - Swatch
Tłumaczenie sloganów zwykle gubi połowę ich sensu. Mogłoby ono wyglądać mniej więcej tak, jeśli już koniecznie trzeba to zrobić:
Twórcze od pierwszej chwili (lub: twórcze od samego początku) - Akai
Myśl minimalnie - Volkswagen
Jeśli jesteś aż drugi, masz powód, aby robić to jeszcze lepiej - Avis.
Swatch. Inni po prostu patrzą (lub: Swatch. Inni mogą już tylko popatrzeć).
Przekład nie oddaje także istotnej relacji formalnej, opartej na rymie i rytmie. Wszystkie te slogany noszą charakter zobowiązania lub dyrektywy, podając przyczynę, pozwalają na konkretne określenie
Volkswagen <br>When you are only No. 2, you try harder. Or else - Avis <br>Swatch. The others just watch. - Swatch <br>Tłumaczenie sloganów zwykle gubi połowę ich sensu. Mogłoby ono wyglądać mniej więcej tak, jeśli już koniecznie trzeba to zrobić: <br>Twórcze od pierwszej chwili (lub: twórcze od samego początku) - Akai <br>Myśl minimalnie - Volkswagen <br>Jeśli jesteś aż drugi, masz powód, aby robić to jeszcze lepiej - Avis. <br>Swatch. Inni po prostu patrzą (lub: Swatch. Inni mogą już tylko popatrzeć). <br>Przekład nie oddaje także istotnej relacji formalnej, opartej na rymie i rytmie. Wszystkie te slogany noszą charakter zobowiązania lub dyrektywy, podając przyczynę, pozwalają na konkretne określenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego