Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
a na świecie chrabąszczem (beetle). Auto stworzone w latach 30. produkowano bez mała przez 60 lat. Z taśm zjechało 21,5 mln sztuk tych samochodów, ostatnie w ubiegłym roku. Do końca cieszyły się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.

Twórca kultowego Volkswagena 1200 był stylistą w zespole prof. Ferdynanda Porsche. Na zlecenie władz III Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda
a na świecie chrabąszczem (beetle). Auto stworzone w latach 30. produkowano bez mała przez 60 lat. Z taśm zjechało 21,5 mln sztuk tych samochodów, ostatnie w ubiegłym roku. Do końca cieszyły się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.<br><br>Twórca kultowego Volkswagena 1200 był stylistą w zespole prof. Ferdynanda Porsche. Na zlecenie władz III Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego