Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
przeczuć, niejasnych wzruszeń opisanych w filozoficznych książkach Emersona i Thoreau, które stanowiły ich lekturę, dowodzą swojej naiwności. Mając świadomość absurdalności tej sytuacji, ze zgrozą obserwują, jak ich pamięć w miarę upływu czasu ulega zniekształceniu, jak wojna zmienia ich charaktery, oddalając ich jeszcze bardziej od siebie. Mimo to pozostają sobie wierni. W najlepszej, finałowej scenie filmu, kiedy wreszcie spotykają się na leśnej drodze, stają naprzeciwko siebie jak obcy ludzie. Za sposób, w jaki Minghella pokazuje zerwanie barier, tworzenie intymnej więzi między nimi, należy mu się Oscar, choć akademicy nie przyznali mu nawet nominacji.
Autorzy współczesnych melodramatów rzadko odwołują się do tak czystych emocji
przeczuć, niejasnych wzruszeń opisanych w filozoficznych książkach Emersona i Thoreau, które stanowiły ich lekturę, dowodzą swojej naiwności. Mając świadomość absurdalności tej sytuacji, ze zgrozą obserwują, jak ich pamięć w miarę upływu czasu ulega zniekształceniu, jak wojna zmienia ich charaktery, oddalając ich jeszcze bardziej od siebie. Mimo to pozostają sobie wierni. W najlepszej, finałowej scenie filmu, kiedy wreszcie spotykają się na leśnej drodze, stają naprzeciwko siebie jak obcy ludzie. Za sposób, w jaki Minghella pokazuje zerwanie barier, tworzenie intymnej więzi między nimi, należy mu się Oscar, choć akademicy nie przyznali mu nawet nominacji. <br>Autorzy współczesnych melodramatów rzadko odwołują się do tak czystych emocji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego