Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
przejście od uniwersalnej charakterystyki przedmiotu (jakość niewartościowana) do jego charakterystyki teleologicznej, a w tym użytkowej (jakość wartościowana). Jednym z klasycznych przykładów operacji wartościowania jakości jest selekcja i ograniczenie zbioru cech przedmiotu do zbioru cech uznanych za istotne, ze względu na wybrane kryterium wartości (np. kryterium diagnostyczności [6]).
Określenie 1.6. Wartościowaną jakością przedmiotu nazywa się wynik operacji wartościowania tej jakości.
Określenie 1.7. Wartościowanym stanem jakości przedmiotu nazywa się wynik operacji wartościowania tego stanu.
Interesujące poznawczo jest ujmowanie jakości na osi czasu. Przyporządkowując cechom i ich stanom funkcję czasu, uzyskuje się możliwość procesowego (kinetycznego) prezentowania jakości przedmiotu. Występujące w czasie zmiany
przejście od uniwersalnej charakterystyki przedmiotu (jakość niewartościowana) do jego charakterystyki teleologicznej, a w tym użytkowej (jakość wartościowana). Jednym z klasycznych przykładów operacji wartościowania jakości jest selekcja i ograniczenie zbioru cech przedmiotu do zbioru cech uznanych za istotne, ze względu na wybrane kryterium wartości (np. kryterium diagnostyczności [6]).<br>Określenie 1.6. Wartościowaną jakością przedmiotu nazywa się wynik operacji wartościowania tej jakości.<br>Określenie 1.7. Wartościowanym stanem jakości przedmiotu nazywa się wynik operacji wartościowania tego stanu.<br>Interesujące poznawczo jest ujmowanie jakości na osi czasu. Przyporządkowując cechom i ich stanom funkcję czasu, uzyskuje się możliwość procesowego (kinetycznego) prezentowania jakości przedmiotu. Występujące w czasie zmiany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego