Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
dezinwestycje dotyczące operacji w tych dziedzinach i grupach produktów, które nie miały konkurować z innymi przedsiębiorstwami, rozszerzenie geograficznego zasięgu działania przedsiębiorstw.
Potwierdza się teza o rozwoju tego typu działań z punktu widzenia rynku europejskiego. Obrazuje to przykład dotyczący firm brytyjskich. Widać wyraźnie, że od przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w Wielkiej Brytanii znaczenia nabiera łączenie przedsiębiorstw w celu wzmocnienia ich pozycji na rynku europejskim. Najnowszym i najbardziej spektakularnym przykładem fuzji dużych przedsiębiorstw europejskich, z kraju wprawdzie nie należącego do EU, bo ze Szwajcarii, jest połączenie się w pierwszej połowie 1996r. farmaceutycznych firm: Sandoz i CibaGeigy.

Przykład:

Połączenie się Sandoza i CibyGeigy AG
dezinwestycje dotyczące operacji w tych dziedzinach i grupach produktów, które nie miały konkurować z innymi przedsiębiorstwami, rozszerzenie geograficznego zasięgu działania przedsiębiorstw.<br>Potwierdza się teza o rozwoju tego typu działań z punktu widzenia rynku europejskiego. Obrazuje to przykład dotyczący firm brytyjskich. Widać wyraźnie, że od przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w Wielkiej Brytanii znaczenia nabiera łączenie przedsiębiorstw w celu wzmocnienia ich pozycji na rynku europejskim. Najnowszym i najbardziej spektakularnym przykładem fuzji dużych przedsiębiorstw europejskich, z kraju wprawdzie nie należącego do EU, bo ze Szwajcarii, jest połączenie się w pierwszej połowie 1996r. farmaceutycznych firm: Sandoz i CibaGeigy.<br><br>&lt;tit&gt;Przykład:&lt;/&gt;<br><br>Połączenie się Sandoza i CibyGeigy AG
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego