Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
mówić, bo to wciąż jest element ich wychowania - w rodzinach, w szkołach - i żeby próbować te negatywne pierwiastki, jeżeli to tylko możliwe, usuwać. Trzeba więc na powrót przywrócić Jezusa judaizmowi. Paradoks polega jednak na tym, że ani chrześcijanie, ani Żydzi nie chcą tej prawdy głośno przyznać - że Jezus był Żydem. Wskutek tego Jezus staje się postacią bez języka, bez ojczyzny i bez określonej przynależności, staje się taką postacią jak Czerwony Kapturek. Chrześcijańsko-żydowski dialog o Jezusie to niezbędny warunek zgłębiania przez chrześcijan misterium Wcielenia. I właśnie w tym miejscu rozlega się głośny protest Żydów: nie widzimy powodów, dla których mielibyśmy wspierać chrześcijan
mówić, bo to wciąż jest element ich wychowania - w rodzinach, w szkołach - i żeby próbować te negatywne pierwiastki, jeżeli to tylko możliwe, usuwać. Trzeba więc na powrót przywrócić Jezusa judaizmowi. Paradoks polega jednak na tym, że ani chrześcijanie, ani Żydzi nie chcą tej prawdy głośno przyznać - że Jezus był Żydem. Wskutek tego Jezus staje się postacią bez języka, bez ojczyzny i bez określonej przynależności, staje się taką postacią jak Czerwony Kapturek. Chrześcijańsko-żydowski dialog o Jezusie to niezbędny warunek zgłębiania przez chrześcijan misterium Wcielenia. I właśnie w tym miejscu rozlega się głośny protest Żydów: nie widzimy powodów, dla których mielibyśmy wspierać chrześcijan
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego