Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
między innymi górska agencja Patagonia. Budżet jest przejrzysty: 7 tys. dolarów za możliwość dotarcia pod szczyt, 1 tys. dolarów za bilet lotniczy, 1 tys. dolarów dla wspomagającego turystę Szerpy, 1,4 tys. dolarów za trzy butle z tlenem, maska i reduktor za kolejne 400 dolarów, sprzęt radiowy za 500 dolarów. Wychodzi na to, że doświadczony wspinacz z kraju - czyli taki, którego nie trzeba wnosić na plecach - płacąc za Everest 11 tys. dolarów jedzie "po kosztach". Im kto mniej potrafi i wymaga większej opieki, tym więcej płaci. Dziurę w budżecie łatają zwłaszcza bogaci klienci zagraniczni. Ryszard Pawłowski, czołowy polski alpinista zarabiający na komercyjnych ekspedycjach, opowiada
między innymi górska agencja Patagonia. Budżet jest przejrzysty: 7 tys. dolarów za możliwość dotarcia pod szczyt, 1 tys. dolarów za bilet lotniczy, 1 tys. dolarów dla wspomagającego turystę Szerpy, 1,4 tys. dolarów za trzy butle z tlenem, maska i reduktor za kolejne 400 dolarów, sprzęt radiowy za 500 dolarów. Wychodzi na to, że doświadczony wspinacz z kraju - czyli taki, którego nie trzeba wnosić na plecach - płacąc za Everest 11 tys. dolarów jedzie "po kosztach". Im kto mniej potrafi i wymaga większej opieki, tym więcej płaci. Dziurę w budżecie łatają zwłaszcza bogaci klienci zagraniczni. Ryszard Pawłowski, czołowy polski alpinista zarabiający na komercyjnych ekspedycjach, opowiada
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego