Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
w danym sektorze.
Spośród barier wejścia za najważniejsze można uznać:
- korzyści skali,
- zróżnicowanie produktów,
- potrzeby kapitałowe,
- dostęp do kanałów dystrybucji,
- gorsza sytuacja kosztowa, niezależnie od korzyści skali,
- polityka państwa.
Należy zauważyć, że siła różnych barier może się zmieniać w czasie i że na różnych rynkach ich znaczenie także jest niejednakowe.
Zagrożenie ze strony produktów substytucyjnych
Identyfikacja produktów substytucyjnych ma na celu ustalenie innych wyrobów, które mogą pełnić tę samą funkcję jako produkty danego sektora. Nie zawsze łatwo ustalić, do jakich dziedzin trzeba się odnieść określając substytuty. Warto podchodzić do takiej analizy dość szeroko, precyzując potrzebę, która ma być zaspokajana przez różne
w danym sektorze.<br>Spośród barier wejścia za najważniejsze można uznać:<br>- korzyści skali,<br>- zróżnicowanie produktów,<br>- potrzeby kapitałowe,<br>- dostęp do kanałów dystrybucji,<br>- gorsza sytuacja kosztowa, niezależnie od korzyści skali,<br>- polityka państwa.<br>Należy zauważyć, że siła różnych barier może się zmieniać w czasie i że na różnych rynkach ich znaczenie także jest niejednakowe.<br>Zagrożenie ze strony produktów substytucyjnych<br>Identyfikacja produktów substytucyjnych ma na celu ustalenie innych wyrobów, które mogą pełnić tę samą funkcję jako produkty danego sektora. Nie zawsze łatwo ustalić, do jakich dziedzin trzeba się odnieść określając substytuty. Warto podchodzić do takiej analizy dość szeroko, precyzując potrzebę, która ma być zaspokajana przez różne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego