supermarkety, na wsi i w mieście. Kampanię, która ma zachęcać sprzedawców do sprawdzania wieku klientów będą sponsorować... browary.<br>Socjologowie sprawdzili, jak przestrzegane są przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości, wysyłając do sklepów młodych ludzi, wyglądających na niepełnoletnich. Sprzedawcy powinni ich poprosić o pokazanie dowodu osobistego albo legitymacji. Nic z tego. Zaledwie co czwarty sprawdził dokumenty.<br>- Większość Polaków wie, że sprzedawanie alkoholu nieletnim jest przestępstwem, ale niekoniecznie coś z tego wynika - przyznaje <name type="person">Bogusław Preisner</> z <name type="org">Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych</>, która zorganizowała badanie.<br>Pocieszające jest to, że kiedy któryś z klientów w sklepie zwrócił sprzedawcy uwagę, że powinien wylegitymować młodego człowieka, sklepikarz