Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.30 (5)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
różnica, która tłumaczy sukces wielu grup nacisku. Korzyści dla zainteresowanych są oczywiste, stąd ich silna motywacja. By wywalczyć dodatkową ochronę (lub inne przywileje), grupa nie musi być wielka, decyduje stopień jej zorganizowania. Natomiast koszty są rozproszone i dlatego poszkodowani rzadko protestują; często nawet nieświadomie popierają nakładanie na nich dodatkowych podatków. Zdumiewa mnie bierność ruchu konsumenckiego w Polsce. W drugiej połowie 1999 r. wywierano w Polsce bardzo silne polityczne naciski na masową podwyżkę ceł artykułów żywnościowych. Dotknęłoby to miliony konsumentów, szczególnie biedniejszych. Nie pamiętam żadnych protestów, nie mówiąc już o zorganizowanej kampanii ze strony owego ruchu. Co robiła i robi Federacja Konsumentów
różnica, która tłumaczy sukces wielu grup nacisku. Korzyści dla zainteresowanych są oczywiste, stąd ich silna motywacja. By wywalczyć dodatkową ochronę (lub inne przywileje), grupa nie musi być wielka, decyduje stopień jej zorganizowania. Natomiast koszty są rozproszone i dlatego poszkodowani rzadko protestują; często nawet nieświadomie popierają nakładanie na nich dodatkowych podatków. Zdumiewa mnie bierność ruchu konsumenckiego w Polsce. W drugiej połowie 1999 r. wywierano w Polsce bardzo silne polityczne naciski na masową podwyżkę ceł artykułów żywnościowych. Dotknęłoby to miliony konsumentów, szczególnie biedniejszych. Nie pamiętam żadnych protestów, nie mówiąc już o zorganizowanej kampanii ze strony owego ruchu. Co robiła i robi Federacja Konsumentów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego