misjonarza, badacza dziejów staropolskiej pieśni kościelnej (m.in. kancjonałów <br>staniąteckich) i redaktora Śpiewnika Kościelnego ks. J. Siedleckiego. Wykorzystuje <br>aż piętnaście motywów, zaznaczonych i ponumerowanych w partyturze, z odpowiednimi <br>odnośnikami tekstowymi pieśni (kompozytor zaznacza w partyturze wprowadzenie <br>motywu jedynie po raz pierwszy). Z przekazu krakowskiego pochodzi osiem motywów, <br>z gnieźnieńskiego siedem. Zestawiamy je (według zapisu partyturowego), uwzględniając <br>częściowo ich kontekst wielogłosowy (prz. 15).<br> Oto dyspozycja motywiczna Bogurodzicy w całym cyklu:<br><br>1<br>2<br>3<br>4-<br> Przekaz krakowski Przekaz gnieźnieński <br> 1 Bogu Rodzica (1, 3 Kyrie, Patrem, Deum de Deo Deo vero, Sanctus, Agnus)<br> 2 Bogiem sławiena (2 Christe, Domine Deus Fili unigenite)<br> 3