Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
w Barcelonie. Pobyt w Paryżu od 1929 roku oraz przyjaźń z Louisem Bunelem wprowadziły malarza w nurt francuskiego surrealizmu, który skupiał wówczas postępową elitę intelektualną Europy. Jednym z głównych surrealistycznych dzieł stał się głośny film "Pies andaluzyjski", który Dali nakręcił wspólnie z Bunelem w 1929 roku. Film ten oraz inny - "Złoty wiek", zwiedzający wystawę mogą oglądać siedząc w specjalnych foto-leżakach zaprojektowanych przez mistrza. W następnych salach zgromadzono cykle obrazów opartych na wiodących tematach i skojarzeniach. Są wśród nich nawiązania do Vermeera, krajobrazów Chiricolika oraz Millera. Szczególnie zdumiewa i przykuwa uwagę cykl płócien na temat "Anioła Pańskiego". Z kopią tego słynnego obrazu
w Barcelonie. Pobyt w Paryżu od 1929 roku oraz przyjaźń z Louisem Bunelem wprowadziły malarza w nurt francuskiego surrealizmu, który skupiał wówczas postępową elitę intelektualną Europy. Jednym z głównych surrealistycznych dzieł stał się głośny film "Pies andaluzyjski", który Dali nakręcił wspólnie z Bunelem w 1929 roku. Film ten oraz inny - "Złoty wiek", zwiedzający wystawę mogą oglądać siedząc w specjalnych foto-leżakach zaprojektowanych przez mistrza. W następnych salach zgromadzono cykle obrazów opartych na wiodących tematach i skojarzeniach. Są wśród nich nawiązania do Vermeera, krajobrazów Chiricolika oraz Millera. Szczególnie zdumiewa i przykuwa uwagę cykl płócien na temat "Anioła Pańskiego". Z kopią tego słynnego obrazu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego