Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura i Społeczeństwo
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1977
a osobowość — jako układ, regulujący swój stosunek do otoczenia, przeniknęło również do badań nad wychowaniem. Zaczęto analizować ten proces, zwracając uwagę na zależności, jakie zachodzą między rozwojem systemu społecznego a rozwojem systemu oświaty i wychowania, badać funkcjonowanie instytucji wychowawczych w różnych środowiskach, dostrzegać różne drogi karier szkolnych i losów absolwentów, różne uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne rozwoju osobowości.
Takie systemowe ujęcie cechuje zarówno polski Raport o stanie oświaty w PRL (z 1973 r.), jak i raport UNESCO Apprendre a etre , oparty na materiałach z 23 krajów, umożliwiających charakterystykę edukacji na całym świecie, z uwzględnieniem trudności krajów rozwijających się.
Oba raporty są
a osobowość &#151; jako układ, regulujący swój stosunek do otoczenia, przeniknęło również do badań nad wychowaniem. Zaczęto analizować ten proces, zwracając uwagę na zależności, jakie zachodzą między rozwojem systemu społecznego a rozwojem systemu oświaty i wychowania, badać funkcjonowanie instytucji wychowawczych w różnych środowiskach, dostrzegać różne drogi karier szkolnych i losów absolwentów, różne uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne rozwoju osobowości.<br>Takie systemowe ujęcie cechuje zarówno polski Raport o stanie oświaty w PRL (z 1973 r.), jak i raport UNESCO Apprendre a etre , oparty na materiałach z 23 krajów, umożliwiających charakterystykę edukacji na całym świecie, z uwzględnieniem trudności krajów rozwijających się.<br>Oba raporty są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego