Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
w interakcji. Zmienia się jednak stosunek nadrzędności pomiędzy nimi. W początkowych stadiach kampanii, w których dominuje przetwarzanie automatyczne, o przebiegu odbioru decydują wizualne elementy przekazu oraz ich związki z pozostałymi elementami wiadomości. W stadiach końcowych, związanych z przetwarzaniem kontrolowanym, decydującą funkcję pełnią elementy wiadomości kodowane werbalnie, które cechuje większy stopień adekwatności i precyzji oznaczania reklamowanego obiektu. Elementy ikoniczne pełnią więc funkcję inicjującą i kierunkującą przetwarzanie w czasie początkowych ekspozycji, natomiast w ekspozycjach końcowych ich rola ogranicza się do ilustracji argumentacji werbalnej oraz tworzenia jej kontekstu.
Zwykle interakcja wizualnych i werbalnych części przekazu reklamowego przybiera charakter akcentowania związków tożsamości na konkretnym poziomie
w interakcji. Zmienia się jednak stosunek nadrzędności pomiędzy nimi. W początkowych stadiach kampanii, w których dominuje przetwarzanie automatyczne, o przebiegu odbioru decydują wizualne elementy przekazu oraz ich związki z pozostałymi elementami wiadomości. W stadiach końcowych, związanych z przetwarzaniem kontrolowanym, decydującą funkcję pełnią elementy wiadomości kodowane werbalnie, które cechuje większy stopień adekwatności i precyzji oznaczania reklamowanego obiektu. Elementy ikoniczne pełnią więc funkcję inicjującą i kierunkującą przetwarzanie w czasie początkowych ekspozycji, natomiast w ekspozycjach końcowych ich rola ogranicza się do ilustracji argumentacji werbalnej oraz tworzenia jej kontekstu. <br>Zwykle interakcja wizualnych i werbalnych części przekazu reklamowego przybiera charakter akcentowania związków tożsamości na konkretnym poziomie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego