Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
w Norwegii odpowiednio 16 i 4 proc. Natomiast w Austrii, w której reklama papierosów była i jest dozwolona, analogiczne dziesięcioletnie badanie wykazało, że liczba palaczy zmniejsza się co roku o 1,4 proc. Zaś odsetki palącej młodzieży wyniosły 12 dla piętnasto - i 1 dla trzynastolatków... O tym, że reklama nawet agresywna, nie ma, przynajmniej w Polsce, większego wpływu na inicjację nałogu - a jedynie przenoszenie popytu z jednej marki papierosów na drugą - świadczy fakt, że w latach rozwoju nader natrętnej reklamy - 1992-1994 - odsetek palących w wieku poniżej 19 lat zmalał z 18 do 13 proc.! Odsetek palących w wieku 20-49
w Norwegii odpowiednio 16 i 4 proc. Natomiast w Austrii, w której reklama papierosów była i jest dozwolona, analogiczne dziesięcioletnie badanie wykazało, że liczba palaczy zmniejsza się co roku o 1,4 proc. Zaś odsetki palącej młodzieży wyniosły 12 dla piętnasto - i 1 dla trzynastolatków... O tym, że reklama nawet agresywna, nie ma, przynajmniej w Polsce, większego wpływu na inicjację nałogu - a jedynie przenoszenie popytu z jednej marki papierosów na drugą - świadczy fakt, że w latach rozwoju nader natrętnej reklamy - 1992-1994 - odsetek palących w wieku poniżej 19 lat zmalał z 18 do 13 proc.! Odsetek palących w wieku 20-49
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego