Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
razy, na który składają się utwory: Jedną ręką, Coraz bliżej i Pierwsze opisanie). Jak pisał Tadeusz Komendant: "Panem jego - Bitnera - pisania jest przecież fizjologia.

Niech nie będzie różnicy między tekstem a wydzielinami".
Czy pisarska tendencja do przedstawiania "niższych" sposobów funkcjonowania podmiotu w powieściach Bitnera, Schuberta, Łozińskiego jest wyborem celowym i aksjologicznym? Henryk Bereza twierdzi, że

Czy "rewolucja artystyczna" w prozie nie została proklamowana pochopnie? Wielu krytyków dostrzega dzisiaj w tej grupie pisarzy "stracone pokolenia". Jak pisze Jerzy Jarzębski:

Proza najnowsza odchodzi od doskonałości mimetyzmu psychologicznego "rewolucji artystycznej" na rzecz kreacji obnażającej konstrukcję utworu i figur symbolicznych czy mitologicznych, dominujących nad fabułą
razy, na który składają się utwory: Jedną ręką, Coraz bliżej i Pierwsze opisanie). Jak pisał Tadeusz Komendant: "Panem jego - Bitnera - pisania jest przecież fizjologia. <br>&lt;gap&gt;<br> Niech nie będzie różnicy między tekstem a wydzielinami".<br> Czy pisarska tendencja do przedstawiania "niższych" sposobów funkcjonowania podmiotu w powieściach Bitnera, Schuberta, Łozińskiego jest wyborem celowym i aksjologicznym? Henryk Bereza twierdzi, że <br>&lt;gap&gt;<br> Czy "rewolucja artystyczna" w prozie nie została proklamowana pochopnie? Wielu krytyków dostrzega dzisiaj w tej grupie pisarzy "stracone pokolenia". Jak pisze Jerzy Jarzębski: <br>&lt;gap&gt;<br> Proza najnowsza odchodzi od doskonałości mimetyzmu psychologicznego "rewolucji artystycznej" na rzecz kreacji obnażającej konstrukcję utworu i figur symbolicznych czy mitologicznych, dominujących nad fabułą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego