Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1966
jest zapewne wiele przesady - zwłaszcza jeśli chodzi o niemożność przybliżonego stosowania metod ciągłościowych do populacji liczących wiele tysięcy elementów. Opinia ta jest jednak interesująca m.in. z tego powodu, że wysuwa ona pod adresem matematyki, traktowanej jako narzędzie pracy socjologa, pewien postulat rozwojowy, wskazując na rzeczywiście istniejącą lukę w metodach aktualnie stosowanych. Grupy "pośrednie" co do rozmiaru stwarzają w istocie trudności swoiste.
Trzecią kategorię modeli (po tych, które umożliwiają pomiar, i tych, które charakteryzują strukturę grup) stanowią modele dynamiczne: wprowadzają one w sposób wyraźny parametr czasu, dotyczą więc procesów. Tu właśnie zaliczyć należy rozmaite teorie uczenia się, modele zmian w postawach
jest zapewne wiele przesady - zwłaszcza jeśli chodzi o niemożność przybliżonego stosowania metod ciągłościowych do populacji liczących wiele tysięcy elementów. Opinia ta jest jednak interesująca m.in. z tego powodu, że wysuwa ona pod adresem matematyki, traktowanej jako narzędzie pracy socjologa, pewien postulat rozwojowy, wskazując na rzeczywiście istniejącą lukę w metodach aktualnie stosowanych. Grupy "pośrednie" co do rozmiaru stwarzają w istocie trudności swoiste.<br>Trzecią kategorię modeli (po tych, które umożliwiają pomiar, i tych, które charakteryzują strukturę grup) stanowią modele dynamiczne: wprowadzają one w sposób wyraźny parametr czasu, dotyczą więc procesów. Tu właśnie zaliczyć należy rozmaite teorie uczenia się, modele zmian w postawach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego